Blizzard Entertainment, 2024 yılına dair Yıl Sonu Değerlendirme raporunu yayınladı. Raporda, oyuncuların popüler oyunlara olan ilgisini gözler önüne seren etkileyici istatistikler paylaşıldı. World of Warcraft, Diablo IV ve Overwatch 2 gibi Blizzard oyunlarına oyuncuların toplamda 8,34 milyar saat harcadığı açıklandı. Bu, yaklaşık 952.000 yıla denk geliyor ve Blizzard’ın geniş oyuncu kitlesini ne kadar etkin bir şekilde koruduğunu ortaya koyuyor.
İlginç İstatistikler ve Başarılar
Blizzard’ın raporunda bazı istatistikler hem şaşırtıcı hem de eğlenceli. Örneğin, Overwatch 2 oyuncuları sadece yeni “clash” haritalarında 203 yıl harcamış durumda. Diablo IV ise toplamda 480 milyon oyuncu ölümü kaydetmiş. Bunun yanı sıra, daha ciddi başarılar da dikkat çekiyor. Blizzard, Pink Mercy kostümünün satışlarından elde edilen gelirle Meme Kanseri Araştırma Vakfı’na tam 12,3 milyon dolar bağışta bulunduğunu duyurdu.
Zorlu Bir Yılda Blizzard’ın İstikrarı
2024, özellikle canlı hizmet (live-service) oyunları için zor bir yıl oldu. Concord, XDefiant, Foamstars ve Suicide Squad: Kill the Justice League gibi birçok oyunun kapatılacağı açıklandı. Ancak Blizzard, canlı hizmet oyunlarıyla istikrarlı bir şekilde oyuncu ilgisini korumayı başardı. Bu durum, Blizzard oyunlarının sektördeki kalıcılığını ve oyuncular üzerindeki etkisini bir kez daha kanıtlıyor.
2024 Blizzard İçin Büyük Bir Yıl Oldu
Kutlamalar, The War Within lansmanı ile başladı ve tüm Warcraft evrenini kapsayan inanılmaz bir yıl dönümü kutlamasıyla devam etti. Bu kutlamalar arasında WoW Modern, WoW Classic, Hearthstone ve Warcraft Rumblegibi oyunlar yer aldı. Ayrıca bu yıl, Blizzard oyunlarını NetEase ortaklığıyla Çin ana karasına geri getirmekten büyük mutluluk duyduk. Çin’deki oyuncularımıza tekrar hizmet verebilmek ve birçok oyuncuyu hem World of Warcraft hem de Hearthstone ile tekrar buluşturmak bizim için harikaydı.”
Blizzard’ın Başarısı Devam Ediyor
Blizzard’ın 2024 yılı, hem oyuncu bağlılığı hem de oyun içi başarılar açısından oldukça dikkat çekici geçti. 8,34 milyar saatlik toplam oyun süresi, milyonlarca oyuncunun Blizzard oyunlarına olan sevgisini ve bağlılığını kanıtlıyor. Canlı hizmet oyunları için zorlu bir yıl olmasına rağmen, Blizzard’ın bu denli etkileyici istatistiklerle sektörde varlığını güçlü bir şekilde sürdürebilmesi, şirketin oyuncu odaklı yaklaşımının bir sonucu.
Blizzard’ın oyunculara sunduğu bu deneyimler, sadece oyun sektöründe değil, aynı zamanda hayırseverlik alanında da şirketin başarısını bir kez daha gözler önüne seriyor. 2024 yılındaki bu büyüme ve başarılar, Blizzard’ın 2025 yılı için de umut vaat eden bir tablo çizdiğini gösteriyor. Sizler Blizzard’ı ülkemizde yaygın olarak kullanıyor musunuz? Fikirlerinizi lütfen aşağıda bizlerle paylaşın.
İlginizi Çekebilir: Steam Calculator Nedir? Steam Hesap Değeri Nasıl Öğrenilir?