Teknoloji Kampüsü

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Haberler
  4. »
  5. Concord! Sony’nin en büyük oyun hatalarından biri

Concord! Sony’nin en büyük oyun hatalarından biri

Gürkan Küçükali Gürkan Küçükali - - 7 dk okuma süresi
142 0
Concord! Sony'nin en büyük oyun hatalarından biri

Sony’nin oyun dünyasında yaptığı en büyük hatalardan biri olarak kabul edilen Concord, piyasaya sürülmesinden sadece iki hafta sonra geri çekildi ve oyunu satın alanlara iade yapıldı. Bu durum, oyun dünyasında büyük yankı uyandırırken, Concord‘un başarısızlığı Sony için hem maddi hem de manevi büyük bir kayıp oldu. Sony’nin büyük umutlarla piyasaya sürdüğü bu oyun, özellikle Metacritic’te aldığı 1.8 kullanıcı puanı ile ağır eleştiriler aldı. Bu başarısızlık, Sony’nin oyun geliştirme stratejilerine dair birçok soru işareti doğurdu.

Concord’un gelişim sürecindeki hatalar ve yapılan harcamalar

Concord, Firewalk Studios tarafından geliştirilen ve Sony’nin premium bir kahraman nişancı oyunu olarak pazara sunmayı planladığı bir projeydi. Oyun, ilk olarak 2020 veya 2021 yıllarında geliştirilme aşamasına geçti ve bu süreçte büyük bir yatırım yapıldı. Colin Moriarty’nin Sacred Symbols podcast’inde belirttiği gibi, Concord’un geliştirilmesi sırasında oyunun bütçesi beklentilerin çok üzerine çıkarak 400 milyon dolara ulaştı. Bu rakam, Sony için sadece mali bir yük değil, aynı zamanda oyun dünyasındaki en büyük bütçelerden biri anlamına geliyor.

Oyun geliştirme aşamasındayken, Concord‘un Sony ve Firewalk Studios içindeki hype’ı oldukça yüksekti. Oyun o kadar çok övülmüştü ki, stüdyo içinde “toksik pozitiflik” olarak adlandırılan bir kültür ortaya çıktı. Bu kültür, olumsuz geri bildirimlerin neredeyse hiç dikkate alınmamasına ve sadece olumlu yönlerin öne çıkarılmasına yol açtı. Bu da, oyunun geliştirilme sürecinde birçok hatanın göz ardı edilmesine neden oldu. Concord, PlayStation tarafından “geleceğin oyunu” olarak adlandırıldı ve içerde o kadar çok abartıldı ki, bu durum oyunun gerçek kalitesinin gözden kaçmasına sebep oldu.

Concord’un çıkış süreci ve ortaya çıkan hayal kırıklığı

Concord, nihayet 2023’ün sonlarına doğru piyasaya sürüldü ancak oyunun durumu oldukça yetersizdi. Sony, oyunun eksik ve bitmemiş bir halde olduğunu fark ederek, diğer stüdyolardan yardım aldı ve oyunu tamamlamak için ek yatırımlar yaptı. Buna rağmen, oyun piyasaya sürüldüğünde oyuncular tarafından büyük bir hayal kırıklığına uğradı. Oyunun görselleri, oynanış mekanikleri ve genel deneyimi, oyuncuların beklentilerini karşılayamadı ve sosyal medya platformlarında ağır eleştiriler aldı.

Concord, piyasaya sürülmesinden kısa bir süre sonra sadece 1 milyon dolarlık bir brüt gelir elde etti. Ancak bu gelir de çok kısa sürede kayboldu çünkü oyunu satın alanlara iade yapıldı. Oyunun, Sony’nin beklentilerini bu kadar karşılayamaması, şirket için büyük bir mali felakete dönüştü. Özellikle The Last of Us Part 2 ve Spider-Man gibi oyunlara kıyasla çok daha büyük bir bütçe ile geliştirilmiş olmasına rağmen, Concord’un bu iki oyunun başarısına yaklaşamaması, Sony’nin stratejik hatalarının bir yansıması olarak görüldü.

Sony’nin Concord’a yaptırım uygulaması kötü gidişi başlattı

Concord’un bu büyük başarısızlığının ardında, yanlış stratejik kararlar ve stüdyoların içindeki abartılı beklentiler yatıyor. Oyunun maliyeti sadece üretim sürecinde 400 milyon doları buldu. Colin Moriarty, oyunun geliştirilme sürecine dair detayları paylaşırken, Sony’nin henüz oyun Alpha aşamasındayken bile 200 milyon dolarlık harcama yaptığını belirtti. Bu kadar büyük bir bütçe harcanmasına rağmen, oyunun hala geliştirilmemiş olması ve bitmemiş bir şekilde piyasaya sürülmesi, Sony’nin oyun geliştirme sürecindeki hatalarını gözler önüne serdi.

Sony’nin Concord’a bu kadar büyük bir yatırım yapmasının ardında yatan sebep ise oyunun, PlayStation için önemli bir dönüm noktası olarak görülmesiydi. Concord, içerdeki hype nedeniyle, Sony için bir “Star Wars” projesi gibi büyük bir başarı elde edeceği düşünülen bir oyun olarak lanse edilmişti. PlayStation Studios Başkanı Hermen Hulst da oyunu kendi “göz bebeği” olarak görüyordu. Ancak sonuçlar hiç de beklendiği gibi olmadı ve oyun, PlayStation için büyük bir hayal kırıklığına dönüştü.

Concord’un durumu Sony’e bir ders olacak mı?

Concord’un başarısızlığı, Sony için sadece mali bir kayıp değil, aynı zamanda şirketin gelecekteki oyun geliştirme stratejilerini sorgulamasına yol açan bir deneyim oldu. Bu süreç, Sony’nin oyun dünyasında nasıl bir yön izlediği konusunda da birçok eleştiriyi beraberinde getirdi. Oyuncular, bu kadar büyük bir bütçeye sahip bir oyunun neden bu kadar yetersiz olduğunu sorgularken, Sony’nin gelecekteki projelerinde daha dikkatli ve temkinli olması gerektiği yönünde görüşler dile getirildi.

İlginizi çekebilir: PlayStation 6! Gelecek nesil oyun konsolu nasıl tasarlanacak?

Concord, Sony’nin tarihindeki en büyük oyun başarısızlıklarından biri olarak anılacak. Şirketin oyun geliştirme süreçlerinde yaptığı hatalar, abartılı beklentiler ve toksik pozitiflik kültürü, bu oyunun başarısız olmasına yol açtı. Ancak Sony’nin bu hatalardan ders çıkarıp çıkarmayacağı ve gelecekte daha başarılı projelere imza atıp atamayacağı, oyun dünyası tarafından merakla bekleniyor.

What’s your Reaction?
0
0
0
0

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir